COM EMPLENAR I AUTOMATITZAR ELS FORMULARIS DEL DIPÒSIT DE COMPTES I DELS IMPOSTOS DEL GOVERN D’ANDORRA
Davant els recents canvis legislatius en relació a la formulació i dipòsit dels comptes anuals dels empresaris andorrans i la presentació i liquidació dels impostos davant del Departament de Tributs i Fronteres, a partir d’aquest exercici 2022 de forma transitòria i pels comptes de l’exercici 2023 de forma obligatòria, els empresaris hauran de presentar telemàticament i amb el format de comptes anuals on-line les obligacions fiscals i comptables a Andorra.
La presentació d’aquests formularis pot suposar un alentiment de les tasques administratives pels responsables dels departaments de comptabilitat i finances de les societats i empresaris autònoms andorrans, carregant de més tasques burocràtiques i de poc valor afegit als afectats.
Per aquest motiu aquest curs pretén donar una visió transversal als assistents de com emplenar els formularis on-line que proposa el Govern d’Andorra de forma àgil i eficient i en la mesura del possible automatitzar els principals processos. Actualment el Govern treballa en un únic format de registre, presentació i liquidació de comptes, tots ells vinculats entre si; per aquest motiu en el curs presentarem la casuística particular dels formularis on-line i com poder-ho automatitzar amb una o diverses eines en Excel el seu compliment; amb l’objectiu de facilitar i automatitzar les obligacions comptables, mercantils i fiscals dels empresaris andorrans.
Objectius
- Ensenyar a elaborar de forma fàcil i eficient com es poden emplenar els formularis on-line del Govern d’Andorra.
- Intentar que les empreses automatitzin aquest procés.
- Mostra la eina /eines Excel que actualment hi ha en el mercat, amb l’objectiu de facilitar les tasques als usuaris/administrats.
- Agilitzar els processos internes i administratius en relació a l’elaboració i dipòsit de comptes de les empreses andorranes.
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sra Laura Compañó. Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Autònoma de Barcelona.Postgrau en auditoria al Col.legi d’Auditors i Censors Jurats de Catalunya.
Socia del departament d’Advisory services de Crowe Andorra.
La Sra. Laura té una experiència professional de més de 14 anys prestant serveis per a les principals firmes d’auditoria en l’àmbit nacional i internacional. A més té experiència professional prestant serveis com a consultora d’empreses en l’àmbit econòmic, comptable i financer, havent participat en nombrosos projectes d’auditoria de comptes, consultoria financera, revisió de procediments de control intern i altres projectes com la implementació de SOX i propostes de millora comptable. Actualment lidera el depratment d’Advisory services de Crowe Andorra i és especialista en l’àrea d’assessorament empresial a Andorra, havent desenvolupat i implementat eines informàtiques pels departaments d’administració i finances d’empreses andorranes. És una de les persones que ha elaborat l’eina en excel per la implementació al dipòsit de comptes.
Sra Mireia Arbues. Llicenciada en administració i direcció d’empreses per la Universitat Institut Químic de Sàrria (IQS) de Barcelona. Postgrau en direcció comptable i control de gestió i postgrau en controlling financer i control pressupostari en la Universitat Pompeu Fabra.
Supervisora del departament d’Advisory services de Crowe Andorra.
La Sra. Mireia té una experiència professional de més de 6 anys prestant serveis per a les principals firmes de consultoria en l’àmbit nacional i multinacional. A més té experiència professional en consultoria financera, revisió de comptes, implementació de nous procediments de gestió i anàlisis d’auditoria interna. Així mateix, ha participat en l’elaboració d’informes financers a Andorra en qualitat d’expert independent. És una de les persones que ha elaborat l’eina en excel per la implementació al dipòsit de comptes.
ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT
Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.
- Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
- Quines són aquestes millores tecnològiques?
- Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
- Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
- Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.
PROGRAMA
1. Revisar com elaborar els comptes anuals on-line proposats pel Govern d’Andorra.
2. Entendre l’enllaç pràctic que hi ha entre els formularis del dipòsit dels comptes anuals envers les obligacions fiscals.
3. Analitzar i veure com s’elaboren els formularis fiscals i les liquidacions dels impostos en societats I autònoms.
4. Descobrir la/les eines Excel que podem utilitzar per automatitzar els esmentats processos, tant pel que fa referència a l’elaboració I dipòsit de comptes, com la presentació i pagament dels impostos.
5. Fer un cas pràctic.
MESURES COVID-19
Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:
– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 15 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments
Si és interessant, comparteix-ho!