Contractar amb l’Administració: coneix els canvis per poder licitar amb govern, comuns i parapúbliques

Les empreses andorranes que contracten amb l’Administració han conegut canvis importants des de l’aplicació de la Llei de contractació pública, aplicada des de 1985, substituïda el 2000 i actualitzada de nou el maig del 2022.

L’obertura internacional del Principat en aquests darrers anys, i de manera particular l’aproximació cap a la Unió Europea, ha portat a l’Administració a actualitzar la llei per tal de generar un creixement basat en la sostenibilitat i la inclusió social. Les directives europees han fet que tant govern, comuns com les parapúbliques posin al capdavant la transparència, la integritat i la lliure competència a l’hora de treballar en projectes finançats amb diners públics.

Tot això comporta que les micro, petites i mitjanes empreses, que històricament no tenien fàcil accés a concursos i subhastes del sector públic, ara tinguin una oportunitat més tangible per participar en els mateixos i permetre que el contribuent i els usuaris obtinguin uns serveis públics de la millor qualitat al menor cost.

Per tant, aquest seminari pretén il·lustrar tot allò que les empreses del sector privat han de saber per contractar amb l’administració pública andorrana i poder estar preparades per poder contractar amb l’Administració en els pròxims mesos.

Objectius

  • Conèixer els principals canvis en el model de contractació pública
  • Entendre les diferències amb la Llei del 2000 i el que significa per a tu i la teva empresa
  • Conèixer els diferents tipus de contractes i requisits
  • Dominar els procediments a seguir per a la correcta presentació d’ofertes i execució de contractes

 

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sra. Cristina Madrigal. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Curs superior en Tributació i Assessoria Fiscal pel Centre d’Estudis Financers, Postgrau en Dret andorrà per la Universitat d’Andorra, IML Intensive Mangement for Lawyers per ESADE, Postgrau en mediació en els àmbits de família, del dret privat i part general per la Universitat d’Andorra, Curs superior sobre plantejament i gestió urbanística per Universitat Abat Oliva CEU, Postgrau en mediació en l’àmbit civil, mercantil i concursal per la Universitat Oberta de Catalunya. Porta 21 anys d’exercici professional com advocat, així mateix també ha realitzat formacions a la Universitat d’Andorra i ha col·laborat activament en la redacció de diferents textos legals.
Sòcia del despatx Advocats i Consultors Associats, SL. Professora col·laboradora de LIDERA.

 

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

Per poder participar a la formació en format onLive el vostre ordinador ha de tindre un micròfon i una càmera. Tanmateix, la càmera s’ha de mantenir encesa durant tota la formació (exceptuant els descansos). Si la càmera està apagada durant la formació, Lidera es reserva el dret de finalitzar la seva participació a la formació.

Aconsellem comprovar que teniu Zoom instal·lat o podeu accedir via web i que la càmera i el micròfon funcionen abans de començar la formació.

PROGRAMA

1. Introducció a la contractació pública

  • Raó i principals canvis en el model de contractació
  • Esperit de la llei. Què vol fomentar?

2.  Principis fonamentals de la contractació pública

  • Publicitat
  • Transparència i integritat
  • Lliure competència
  • Lliure accés a les licitacions
  • No-discriminació
  • Igual de tracte entre els licitadors
  • Principi de proporcionalitat
  • Concurrència
  • Principi d’eficiència

3. Procediments de contractació de l’Administració

4. Garanties exigibles en els contractes públics

5. Tipus de contractes

  • Contractes d’obres i concessió d’obres
  • Contractes de serveis i concessió de serveis
  • Contractes de subministrament.
  • Contractes d’entitats que no tenen la condició d’administració pública.

6. Qui pot contractar amb l’Administració Pública

  • Requisits per a la contractació
  • Els contractistes estrangers
  • Les Unions Temporals d’Empreses
  • La classificació administrativa dels contractistes

7. La presentació de les ofertes

  • Aspectes formals
    • Els sobres – Clàusules administratives i prescripcions tècniques
    • La divisió en lots
    • Com presentar una oferta estructurada
  • Aspectes digitals- La contractació electrònica

8. L’adjudicació dels contractes

  • Formes d’adjudicació : Definició i característiques
    • Concurs
    • Subhasta
    • Contractació directa
  • Criteris d’adjudicació – Valoració qualitativa i oferta econòmica
    • Adjudicació en funció de criteris
      • Certificats de requisits mediambientals
      • Certificats de requisits socials
      • Altres
  • Ofertes amb preus desproporcionats
  • Obertura digital de les ofertes
  • Adjudicacions nul.les o anul.lables
  • Recursos davant de l’Administració pública

9. Execució del contracte

  • Revisió de preus

10. Suspensió, extinció i/o liquidació del contracte

INFORMACIÓ
Data
27 de febrer i 1 de març
Horari
De 16.00 a 19.00
Inscripció
310 €
=
Durada
6 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

Shares
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.