Control i gestió de nòmines amb Excel
La gestió de nòmines és un procés mitjançant el qual es realitza el pagament de la nòmina a les persones vinculades laboralment amb una empresa o societat, degut a les repercussions que té, és imprescindible realitzar-la sense errors, a temps i correctament, però també és necessari comptar amb eines que ens puguin facilitar aquesta gestió. Avui en dia, existeixen nombroses eines per a facilitar, optimitzar i automatitzar totes les activitats relacionades amb el pagament de les nòmines als empleats, i una d’elles és el Microsoft Excel.
Microsoft Excel ens ofereix moltes possibilitats en l’àmbit de la gestió de nòmines i de personal. Conèixer i dominar aquesta eina ens agilitzarà i facilitarà les gestió de nòmines i totes les seves casuístiques, incrementant la nostra productivitat i evitant errors.
En aquest seminari aprendrem a crear una plantilla personalitzada per poder gestionar les nòmines de forma eficaç, simplificada i àgil. Tot i que confeccionar una plantilla no és complicat, és de vital importància entendre totes les variables que s’han de tenir en compte, com tractar-les i presentar-les i tenir unes bases de coneixement d’Excel per poder adquirir l’autonomia necessària per poder fer modificacions i ampliacions de cara a futur, adaptant la nostra eina als constants canvis en l’àmbit laboral.
Objectius
- Conèixer les eines bàsiques d’Excel per agilitzar i minimitzar el temps dedicat a la gestió de nòmines
- Construir fulls de càlcul complets i eficaços amb les funcionalitats fonamentals i més utilitzades en la gestió de nòmines.
- Crear la nostra plantilla personalitzada i escalable
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sr. Borja Roibàs. Diplomat en Ciències Empresarials i MOS Microsoft Oficial Specialist. Consultor especialitzat en finances, quadre de comandament integral i ofimàtica avançada d’anàlisis. Experiència docent en empreses de diversos sectors com gran consum (Leche Pascual, Cocacola), Retail (Corte Inglés, Mediamark), Indústria (endesam, Isolux), Serveis bancaris (BBVA, Santander) i Farma (Pfizer, Zeltia). Professor col·laborador de LIDERA.
REQUISITS
Caldrà portar ordinador portàtil amb Microsoft Office instal·lat (Versió superior a 2010).
PROGRAMA
1. Eines bàsiques d’Excel
- Estructura i funcionament dels fulls de càlcul.
- Fórmules i aplicació als fulls de càlcul.
- Elements i funcions per a la gestió de dades
- Formats i estils
- Tallar, eliminar, copiar i enganxar (incloent format)
- Operacions bàsiques amb cel·les i fulles
- Immobilitzar i mobilitzar panells
- Utilitzar i crear fórmules: sumatoris, buscar i reemplaçar
- Moure i copiar fórmules i referències relatives i absolutes
- Revisió ortogràfica i protecció de fulls de càlcul
2. Fulls de càlcul orientats a la gestió de nòmines
- Funcions principals
- Utilitzar correctament els mecanismes de còpia
- Endreçar la base de dades per ítems d’interès
- Col·locar filtres a les dades
- Agrupar, importar i exportar dades
3. Quadres indicadors per a la gestió de nòmines
- Remuneració
- Accidents de treball
- Assistència i absentisme
- Temps de treball
4. Creació de la plantilla
- Funcions
- Lògiques
- De text
- Recerca
- Creació de gràfics
MESURES COVID-19
Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:
– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 10 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments
Si és interessant, comparteix-ho!