Control i gestió de nòmines amb Excel

La gestió de nòmines és un procés mitjançant el qual es realitza el pagament de la nòmina a les persones vinculades laboralment amb una empresa o societat,  degut a les repercussions que té, és imprescindible realitzar-la sense errors, a temps i correctament, però també és necessari comptar amb eines que ens puguin facilitar aquesta gestió. Avui en dia, existeixen nombroses eines per a facilitar, optimitzar i automatitzar totes les activitats relacionades amb el pagament de les nòmines als empleats, i una d’elles és el Microsoft Excel.

Microsoft Excel ens ofereix moltes possibilitats en l’àmbit de la gestió de nòmines i de personal. Conèixer i dominar aquesta eina ens agilitzarà i facilitarà les gestió de nòmines i totes les seves casuístiques, incrementant la nostra productivitat i evitant errors.

En aquest seminari aprendrem a crear una plantilla personalitzada per poder gestionar les nòmines de forma eficaç, simplificada i àgil. Tot i que confeccionar una plantilla no és complicat, és de vital importància entendre totes les variables que s’han de tenir en compte, com tractar-les i presentar-les i tenir unes bases de coneixement d’Excel per poder adquirir l’autonomia necessària per poder fer modificacions i ampliacions de cara a futur, adaptant la nostra eina als constants canvis en l’àmbit laboral.

Objectius

  • Conèixer les eines bàsiques d’Excel per agilitzar i minimitzar el temps dedicat a la gestió de nòmines
  • Construir fulls de càlcul complets i eficaços amb les funcionalitats fonamentals i més utilitzades en la gestió de nòmines.
  • Crear la nostra plantilla personalitzada i escalable

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sr. Borja Roibàs. Diplomat en Ciències Empresarials i MOS Microsoft Oficial Specialist. Consultor especialitzat en finances, quadre de comandament integral i ofimàtica avançada d’anàlisis. Experiència docent en empreses de diversos sectors com gran consum (Leche Pascual, Cocacola), Retail (Corte Inglés, Mediamark), Indústria (endesam, Isolux), Serveis bancaris (BBVA, Santander) i Farma (Pfizer, Zeltia). Professor col·laborador de LIDERA.

REQUISITS

Caldrà portar ordinador portàtil amb Microsoft Office instal·lat (Versió superior a 2010).

PROGRAMA

1. Eines bàsiques d’Excel

  • Estructura i funcionament dels fulls de càlcul.
  • Fórmules i aplicació als fulls de càlcul.
  • Elements i funcions per a la gestió de dades
  • Formats i estils
  • Tallar, eliminar, copiar i enganxar (incloent format)
  • Operacions bàsiques amb cel·les i fulles
  • Immobilitzar i mobilitzar panells
  • Utilitzar i crear fórmules: sumatoris, buscar i reemplaçar
  • Moure i copiar fórmules i referències relatives i absolutes
  • Revisió ortogràfica i protecció de fulls de càlcul

2. Fulls de càlcul orientats a la gestió de nòmines

  • Funcions principals
  • Utilitzar correctament els mecanismes de còpia
  • Endreçar la base de dades per ítems d’interès
  • Col·locar filtres a les dades
  • Agrupar, importar i exportar dades

3. Quadres indicadors per a la gestió de nòmines

  • Remuneració
  • Accidents de treball
  • Assistència i absentisme
  • Temps de treball

4. Creació de la plantilla

  • Funcions
    • Lògiques
    • De text
    • Recerca
  • Creació de gràfics

 

 

 

MESURES COVID-19

Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:

– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 10 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments

INFORMACIÓ
Data
23 i 25 de Febrer de 2021
Hora
De 9h30 a 13h30
Inscripció
360 €

Si és interessant, comparteix-ho!

0Shares
0
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.