EL CANVI COMENÇA DES DE DINS: AVANÇANT CAP A L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA

ESTER_MANZANO

Qui ens ho explicarà?

Sra. Ester Manzano i Pelaéz

Màster en Direcció Pública (EMPA) per ESADE, Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat de Barcelona i Diplomada en Gestió i Administració Pública per la Universitat Pompeu Fabra. Durant més de 15 anys ha treballat en el sector de la consultoria i ha tingut la possibilitat de participar en projectes amb el sector públic, sempre des de la vessant més estratègica. Així, ha centrat la seva activitat en la definició estratègica, l’establiment de models de gestió el desenvolupament de solucions facilitadores en diversos àmbits sectorials com el treball, l’educació i l’administració electrònica. Recentment, la seva activitat ha estat centrada en la transformació digital i el co-disseny dels serveis públics, atenent a l’experiència de l’usuari. Actualment és la directora general d’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya en el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública.

DE QUÈ PARLARÀ?

L’Administració pública, juntament amb la societat, estan vivint un profund canvi que requereix transformar el seu model de provisió i prestació, i orientar-se cap a serveis públics digitals, proactius i personalitzats. Això exigeix repensar com i a qui es dirigeixen aquests serveis, i incorporar-ne la visió dels usuaris o destinataris mitjançant nous enfocaments basats en la innovació i la co-creació.

La societat evoluciona en el temps i també ho fa la seva demanda dels serveis públics a l’Administració. Estem en una societat híper-connectada i la premissa de l’Administració és fer un ús més eficient dels serveis, escurçant els temps d’espera en un entorn de recursos cada cop més limitat.

Els grans canvis es generen per mitjà de petites accions, sempre que aquestes accions tinguin un propòsit.

Si volem una transformació , més enllà de l’obligatorietat d’una norma, necessitem:

1r La determinació i l’obstinació de les persones que treballen a l’Administració amb un mateix propòsit.

2n Una cultura organitzacional de col·laboració, co-creació i innovació, amb un fort convenciment i lideratge.

3r Les eines digitals que facilitin la presa de decisions basada en informació i la tecnologia per prestar serveis.

L’Ester ens parlarà que des de la Generalitat no es va voler una transformació imposada, sinó que s’assentés en la convicció de la necessitat d’aconseguir un model de prestació de serveis diferent, basat en una relació entre els ciutadans i l’Administració, caracteritzada per la seva proximitat, facilitat, comprensió, pro- activitat i personalització.

I tot això no és possible sense la implicació de les persones, dels professionals, del treballador públic. Les persones representen el motor, l’essència i l’ànima de qualsevol organització, també a l’Administració.

Les persones tenen la capacitat d’exercir un efecte multiplicador per generar canvis profunds en la manera de fer. Compartir, col·laborar, treballar en equip, treballar en xarxa i activar la intel·ligència col·lectiva, entre d’altres, són valors que ens guien quan parlem del treball a l’era digital.

Transformació i evolució de llocs de treball, que ve acompanyada de la necessitat d’introduir nous estils de lideratge i les competències digitals.

A què es fa referencia quan es parla de competències digitals? La transformació digital de l’empleat públic  de la Generalitat de Catalunya s’articula sobre vuit dimensions que responen a la pregunta: com volem que siguin els empleats públics digitals del futur? Flexibilitat, Innovació, empoderament tecnològic, compromís i competència social, ciberresiliència, col·laboració, capacitat i formació i orientació a la dada.

El canvi comença des de dins. Per això, s’ha de reconèixer i destacar el valor de la col·laboració i implicació de totes les àrees de l’organització, i la integració també de la visió ciutadana. Així, la denominació “Administració Electrónica” es presenta com una oportunitat de canvi cultural per a l‘Administració pública, que va més enllà d’un ús extensiu de la tecnologia. Es tracta d’una revolució per i per a les persones.

DATA

4 de Novembre de 2020

HORA

De 11.30 a 13.00 hores

INSCRIPCIÓ

40 euros

Per a inscripcions de més de 10 persones, contacteu amb Lidera
L’OnLivexperience comença en:
Si és interessant, comparteix-ho!
0Shares
0

 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.