Elaboració i presentació d’informes financers i de reporting

Els informes financers s’encarreguen de recollir tota aquella informació relacionada amb la situació financera d’una organització, amb l’objectiu d’informar de la situació actual o facilitar la presa de decisions.

La capacitat d’interpretar els estats financer i de dominar els diferents models d’informe són habilitats clau de qualsevol professional de l’àmbit financer, i en aquest programa profunditzarem en l’elaboració de diferents models de reporting. Ensenyarem com representar el diferents estats financers, mitjançant reports dinàmics, moderns i actualitzats, de manera que puguem identificar possibles àrees de millora, analitzar les causes, oferir conclusions i presentar propostes i recomanacions.

Per tal de generar i analitzar aquests informes, presentares algunes de les eines bàsiques que ens permetran crear un pla financer amb el que establir objectius i metes clares, identificar quins factors poden afectar al rumb de la nostra empresa o idea de negoci i saber si estem aplicant aquests recursos de manera eficient.

Les eines que s’introduiran son Excel, Power BI i PowerPoint, que utilitzades conjuntament faciliten la creació de consultes, models tabulars, informes i quadres de comandament amb un alt nivell d’interactivitat i dinamisme.

Per tant, un cop finalitzat el seminari seràs capaç d’aplicar aquestes eines bàsiques per crear informes que permetin l’anàlisi, control i avaluació per a gestionar, analitzar i interpretar els estats financers de la organització.

Objectius

  • Aprendre a representar els diferents estats financers mitjançant reports dinàmics i moderns que ens permetin analitzar els diferents estats financers
  • Assolir un coneixement avançat de PowerPoint en l’àmbit financer
  • Conèixer i aprofundir amb Power BI i taules dinàmiques per generar reports financers

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sr. Borja Roibàs. Diplomat en Ciències Empresarials i Microsoft Oficial Specialist (MOS). Consultor especialitzat en finances, quadre de comandament integral i ofimàtica avançada d’anàlisis. Experiència docent en empreses de diversos sectors com gran consum (Leche Pascual, Coca-cola), Retail (Corte Inglés, Mediamark), Indústria (endesam, Isolux), Serveis bancaris (BBVA, Santander) i Farma (Pfizer, Zeltia). Professor col·laborador de LIDERA.

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

PROGRAMA

1. L’informe financer: els aspectes fonamentals

  • El balanç de situació
  • El compte d’explotació
  • L’estat de canvis en el patrimoni net
  • L’estat de fluxos d’efectiu

2. Com podem analitzar aquesta informació?

  • Excel avançat per a l’anàlisi financer
    • Trucs i dreceres
    • Taules dinàmiques
    • Condicional, funcions
    • Preparant Excel per PowerBI
  • Introducció al Power BI i als quadres de comandament
    • L’entorn de treball i els components
    • Tasques: conectar, integrar, modelar i visualitzar
    • Quadres de comandament

3. Com podem representar aquesta informació?

  • Powerpoint i reporting
    • Aspectes tècnics
    • Organitzar i preparar una presentació

4. Pràctica: generem el nostre informe financer

 

Requisits per assistir a la formació

  • Ordinador portàtil.
  • MS Office i concretament excel (versió 2013 Plus o 2016 Professional Plus).
  • Descarregar-se el BI desktop https://powerbi.microsoft.com/es-es/desktop/.
  • És recomanable tenir coneixements d’Excel.

MESURES COVID-19

Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:

– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 15 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments

INFORMACIÓ
Data
22 i 23 de Novembre
Horari
22 de Novembre de 15h30 a 19h30 i 23 de Novembre de 9h30 a 13h30
Inscripció
360 €
=
Durada
8 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

Shares
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.