Excel Advanced per a la planificació i gestió pressupostària
L’Excel és un programa de fulls de càlcul molt utilitzat en el món empresarial i financer. Amb la seva àmplia gamma d’eines i funcions, és una excel·lent opció per a la planificació i gestió pressupostària.
La gestió pressupostària és fonamental per a qualsevol organització, ja que ajuda a planificar i controlar les despeses, assegurant que els recursos disponibles es gastin de manera efectiva i eficient. Això es tradueix en una millora de la rendibilitat i una millor presa de decisions.
En aquest seminari, aprendrem com usar les funcions avançades d’Excel per a l’anàlisi de dades financeres i la creació de pressupostos. També aprendrem a fer servir les taules dinàmiques i els gràfics per a la presentació clara i visual de la informació financera.
El seminari està dissenyat per a ser interactiu i pràctic, de manera que els participants puguin aplicar immediatament les habilitats que aprenen. A través d’exemples pràctics i estudis de casos, veurem com Excel avançat es pot usar per a la gestió pressupostària de manera efectiva.
Aquest programa és una oportunitat excel·lent per a millorar les habilitats en l’ús d’Excel per a la gestió pressupostària i per a obtenir una millor comprensió de com les empreses i les organitzacions poden beneficiar-se d’aquesta eina.
Els beneficis de la formació per part de l’assistent seran:
- Optimització dels processos de planificació i gestió pressupostària.
- Reducció del temps invertit en l’elaboració dels pressupostos.
- Millora de la qualitat i precisió dels pressupostos.
- Increment de l’eficiència i productivitat en la gestió pressupostària.
Objectius
- Conèixer les funcions i eines avançades d’Excel per a la planificació i gestió pressupostària.
- Aprendre a crear un pressupost detallat i eficient utilitzant taules dinàmiques i altres funcions d’Excel.
- Saber analitzar i gestionar les dades pressupostàries de manera efectiva.
- Integrar les dades pressupostàries en altres aplicacions d’Office per a una gestió més completa.
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sr. Borja Roibas. Professor de EUDE Business School en els màsters de MBA Finances, Comerç Internacional i RRHH. Va ser consultor financer en Mercats de Valors en sales de tresoreria i cotització d’opcions financeres. Va començar la seva carrera professional a Natwest i va continuar a Citibank Internacional a on va ser coordinador de vendes de warrants a Espanya i Portugal. Durant diversos anys va prosseguir la seva carrera en consultoria mentre compatibilitzava el seu treball com a formador a empreses i diverses escoles de negoci. El seu perfil tècnic el va apropar a PWC com a consultor independent financer i d’estudis de mercat i a la Universitat de Navarra al ISEM com a professor de comptabilitat financer. Arran d’aquest moment i per les seves característiques personals a l’aula i el seu tipus de docència, es dedica professionalment al món de la docència. Professor col·laborador de Lidera.
ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT
Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.
- Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
- Quines són aquestes millores tecnològiques?
- Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
- Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
- Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.
Per poder participar a la formació en format onLive el vostre ordinador ha de tindre un micròfon i una càmera. Tanmateix, la càmera s’ha de mantenir encesa durant tota la formació (exceptuant els descansos). Si la càmera està apagada durant la formació, Lidera es reserva el dret de finalitzar la seva participació a la formació.
Aconsellem comprovar que teniu Zoom instal·lat o podeu accedir via web i que la càmera i el micròfon funcionen abans de començar la formació.
PROGRAMA
1. Tractament de dades extretes de sistemes comptables
- Completar, depurar i fusionar la informació
- Exercici pràctic
2. Creació d’un pressupost detallat i eficient
- Recollir i consolidar informació d’altres departaments
- Preparar plantilles de pressupost
- Unificar i homogeneïtzar la informació
- Resumir i presentar informació amb taules dinàmiques
- Presentar dades i gràfics
- Exercici pràctic
3. Analitzar i gestionar les dades pressupostàries de manera efectiva
- El seguiment del pressupost: informes i presentació
- Elaborar d’informes de seguiment: comparació situació actual versus situació pressupostada (enllaços)
- Camps calculats: taules dinàmiques per analitzar i presentar informació
- Exercici pràctic
4. Captació d’informació i preparació de diferents escenaris
- Creació automàtica de bases de dades d’hipòtesis i dades de planificació
- Ús de filtres automàtics i avançats
- Exercici pràctic
5. Models d’estats financers per a la planificació
- Utilitzar funcions avançades per a l’anàlisi de dades financeres en els models d’estats financers (Compte de pèrdues i guanys -Balanç- Flux de Caixa-ràtios i rendibilitats de projecte)
- Exercici pràctic
6. Creació i anàlisi d’escenaris
- Generar diferents escenaris en funció de l’evolució de les diferents hipòtesis del negoci
- Recerca de valors límits i punt de break even
- Optimitzar l’ús de Buscar Objectiu i Solver
- Exercici pràctic
7. Com integrar les dades pressupostàries en altres aplicacions d’Office per a una gestió més completa
8. Consells pràctics i millors tècniques per l’estalvi de temps i esforç
- Ús de la funció d’auditoria de cel·les
- Fixació de llibres d’inici
- Actualitzacions automàtiques de presentacions
Si és interessant, comparteix-ho!