Aspectes legals i fiscals per a la gestió econòmica del teu negoci
Els autònoms i les pimes representen la majoria del teixit empresarial del nostre país i són un dels motors de la nostra economia. Durant aquests darrers anys, el sistema impositiu andorrà s’ha vist immers en un procés de modificació i actualització constant dels principals impostos directes i indirectes en vigor al Principat d’Andorra i els autònoms i les Pimes han hagut d’adaptar-se als mateixos no amb certa dificultat.
L’empresari, autònom o PIME sol dedicar els seus esforços en el desenvolupament del seu negoci, i cal que així sigui. Però al mateix temps és necessari que actualitzi i conegui els conceptes financers bàsics que li permeti analitzar la situació financera del seu negoci i poder prendre decisions en conseqüència. De fet, els estats financers d’una organització són unes de les eines principals que ens proporcionen informació molt útil per a la presa de decisions. Tot i que tant l’autònom com el petit empresari solen contractar el servei de terceres empreses perquè els assessori, aquests han de tenir una base financera que els permeti tenir una visió financera de la seva organització.
Al mateix temps, és recomanable que actualitzi els seus coneixements en l’àmbit fiscal coneixent de primera mà la tributació que li és aplicable (a l’empresa i a l’empresari), ja sigui directe (IRPF i Impost de societats) o indirecte (impost General Indirecte).
És important també que coneguin com es regula la seva retribució (autònom, soci, administrador) i les diferents obligacions legals que tenen en matèria laboral i de protecció de dades personals.
Objectius
- Obtenir una formació financera bàsica però sòlida.
- Ser capaç de fer una anàlisi global de la situació econòmica del negoci.
- Conèixer les principals obligacions laborals i fiscals que ha de fer front un autònom o una PIME.
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sra. Ana Rueda. Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Ramon Llull. Màster en docència (especialitat en economia i finances) per la Universitat de la Rioja (UNIR). Sòcia fundadora de Lemon Economists SLU. Amb més de 9 anys d’experència com a formadora és, també, professora col·laboradora amb la Univeristat d’Andorra i la Universitat Carlemany. Professora col·laboradora de LIDERA, S.L.
Sra. Montse Armengol. Llicenciada en Administració i Direcció d’empreses per la UNED. Postgrau en fiscalitat internacional al Centre d’Estudis Financers. Sòcia fundadora del departament comptable i fiscal a ABC Assesors i consultors S.L. Professora col·laboradora de LIDERA, S.L.
Sra. Olga Codina. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Màster en Dret Comunitari a l’Institut d’Estudis Europeus havent realitzat l’especialització en Dret Fiscal. Té el títol d’Agent i Gestor Immobiliari al Principat d’Andorra i és Mandatària Acreditada davant l’Oficina de Marques del Principat d’Andorra. Professora col·laboradora de LIDERA, S.L.
ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT
Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.
- Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
- Quines són aquestes millores tecnològiques?
- Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
- Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
- Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.
Per poder participar a la formació en format onLive el vostre ordinador ha de tindre un micròfon i una càmera. Tanmateix, la càmera s’ha de mantenir encesa durant tota la formació (exceptuant els descansos). Si la càmera està apagada durant la formació, Lidera es reserva el dret de finalitzar la seva participació a la formació.
Aconsellem comprovar que teniu Zoom instal·lat o podeu accedir via web i que la càmera i el micròfon funcionen abans de començar la formació.
PROGRAMA
1. La importància de la informació comptable
2. Els Estats Financers
- Introducció
- Balanç de situació
- Compte de pèrdues i guanys
- Estat de canvis en el patrimoni net
- Estat de fluxos d’efectiu i l’informe de gestió
- La memòria
3. La confecció del resultat i la generació de recursos per part de l’empresa
- Compte de pèrdues i guanys per naturalesa
- Compte de pèrdues i guanys analític
- El cashflow
4. Ratis de balanç
- ROI i ROE
- Ratis d’autonomia i endeutament
- Rati B/V
5. Ratis del negoci
- Ratis de liquiditat
- Fons de maniobra vs. capital circulant
- Rendibilitat, rendiment, maduració, estructura, solvència.
6. Fonts de finançament
- Curt i llarg termini
- El cost
- La gestió dels riscos financers
7. La gestió de la liquiditat i la tresoreria
8. Introducció als KPIs (Key Perfomance Indicators)
9. Consells pràctics i errors a evitar
- Les finances del negoci i les finances familiars
- Ajust del finançament extern a les necessitats del negoci
- Estructura de costos flexible i ajustada
- Evitar problemes de solvència i liquiditat
- Gestiona els cobraments i pagaments
10. Impostos directes
- Impost sobre la Renda de les Persones Físiques
- Qui l’ha de pagar?
- Quan?
- Quant?
- Impost de Societats
- Qui l’ha de pagar?
- Quan?
- Quant?
11. Impostos indirectes: L’Impost General Indirecte (IGI)
- Qui l’ha de pagar?
- Quan?
- Quant?
12. Altres impostos i taxes locals
13. Retribució del soci i administrador
14. Obligacions en matèria laboral
15. Obligacions en matèria de protecció de dades
Si és interessant, comparteix-ho!