Gestió d’equips de treball: negociació i resolució de conflictes
La negociació i la resolució de conflictes són habilitats essencials en qualsevol àmbit, especialment com a competències clau a desenvolupar per a la gestió d’equips de treball.
La negociació és el procés mitjançant el qual les parts involucrades cerquen arribar a un acord mutu, mentre que la resolució de conflictes es refereix a la gestió i resolució de desacords entre les parts.
La negociació i la resolució de conflictes són habilitats clau per a aconseguir objectius, millorar relacions i prendre decisions efectives. Aquestes habilitats són especialment importants en un món cada vegada més globalitzat i connectat, on les persones i les empreses interactuen cada vegada més amb individus i organitzacions.
En aquest programa de formació, explorarem les tècniques i estratègies de negociació i resolució de conflictes des de la preparació fins a la implementació, i com aplicar-les en situacions quotidianes per a la gestió dels equips de treball. Aprendrem com identificar i gestionar diferents tipus de conflictes, com comunicar-nos de manera efectiva i com arribar a acords mutus. L’objectiu és facilitar eines per a millorar la nostra capacitat de negociar i resoldre conflictes de manera eficaç i constructiva.
Objectius
Objectiu general:
- Comprendre els conceptes fonamentals de la negociació i la resolució de conflictes i com aplicar-los en situacions quotidianes, essent capaços de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
Objectius específics:
- Aprendre tècniques i estratègies per a preparar-se per a negociacions i resoldre conflictes que puguin sorgir en un equip de treball
- Comprendre i analitzar la naturalesa dels conflictes
- Millorar la capacitat de comunicació i persuasió per a aconseguir acords mutus.
- Utilitzar estratègies adequades per a la seva gestió i maneig des de l’ autoconeixement.
- Observar les variables que intervenen en cada procés.
- Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per a arribar a acords favorables.
- Optimitzar el temps invertit en la gestió de les tasques administratives de prevenció de riscos laborals
- Conèixer eines organitzatives per ajudar al dia a dia en quant a la gestió documental
- Optimitzar entrega de documents (reconeixements mèdics, informació de riscos, entrega equips de protecció individual)
- Aprendre a controlar el procés digitalment
COL·LABORACIÓ TÈCNICA
Sra. Raquel Aguilera. Postgrau en Coaching laboral per la Universitat de Barcelona, Tècnic en PNL-neuromàrqueting per la Universitat d’Alcalá, PDD en Direcció de la Comunicació en ESADE Business School i Màster en IEDE Business en Comunicació i Màrqueting. Analista Conductual DISC Insight i certificada en diversos models de gestió relacional y metodologies Agile.
Facilitadora en processos de transformació i canvi organitzacional acompanyant a les persones, equips i empreses en la millora de les seves competències. Especialista en desenvolupament organitzacional. Experta en intel·ligència emocional, mindfulness i coaching executiu.
ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT
Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.
- Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
- Quines són aquestes millores tecnològiques?
- Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
- Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
- Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.
Per poder participar a la formació en format onLive el vostre ordinador ha de tindre un micròfon i una càmera. Tanmateix, la càmera s’ha de mantenir encesa durant tota la formació (exceptuant els descansos). Si la càmera està apagada durant la formació, Lidera es reserva el dret de finalitzar la seva participació a la formació.
Aconsellem comprovar que teniu Zoom instal·lat o podeu accedir via web i que la càmera i el micròfon funcionen abans de començar la formació.
PROGRAMA
1. Equips intel·ligents – Del lideratge individual al lideratge col·lectiu
- La gestió dels equips de treball en un entorn VUCCA (volàtil, incert, caòtic, complex i ambigu)
- Toxines de l’equip
2. Introducció a la negociació i la gestió del conflicte: conceptes fonamentals i la seva importància en el món actual
- Els nous paradigmes – Guanyar/Guanyar
3. Identificant i analitzant diferents tipus de conflictes que poden sorgir en una organització/equips de treball: Comprendre les dinàmiques subjacents i les causes dels conflictes
- El model Bridge – Model que ajuda a comprendre i identificar els estils relacionals bàsics de cada persona
- Diagnòstic del teu estil relacional: a fi de mostrar la teva posició en el mapa d’estils i conèixer la teva aportació de valor com el teu ús ineficaç en relació a les necessitats, interessos i objectius de cada part involucrada
- Genera opcions – Busca solucions creatives des de la comprensió de les necessitats de cada estil.
- Negocia un acord – gestiona els conflictes desde la valoració de les diferencies
4. La resolució positiva d’un conflicte
- Cas pràctic – dinàmica de rols
5. Anàlisi del procés de comunicació
- Les principals competències
- Escolta
- Rapport
- Feedback
- Estil relacional del participant
- Estils, estatus, poder i estratègies de negociació eficaç
- El poder de les emocions en la conducció de la negociació
- Reconeixement i modulació de les emocions claus que entren en joc
6. El meu estil de relació segons la metodologia Bridge
7. Inventari de noves estratègies a aplicar en la resolució de conflictes
METODOLOGIA
Abans de l’inici del programa els assistents hauran de respondre en format online el qüestionari Bridge ® que avaluarà i descriurà el seu estil relacional, davant de situacions de negociació i resolució de conflictes en equips de treball. Durant la jornada formativa s’entregarà un informe personalitzat i una explicació detallada del seu estil relacional.
Bridge ® és un model que ajuda a comprendre que cada persona té un estil de comunicació diferent. Identifica quatre estils relacionals bàsics, en els quals tots ens podem emmarcar i que representen formes molt diferents de comunicar-se i
relacionar-se amb els altres.
El qüestionari permetrà entendre al participant el seu estil de comunicació i l’impacte que té sobre els altres, millorar la seva comunicació i gestionar els conflictes des de la valoració de les diferències.
Si és interessant, comparteix-ho!