LA GESTIÓ D’EXPEDIENTS ELECTRÒNICS : ÉS NOMÉS COMPLIR AMB LA LLEI?

magda

Qui ens ho explicarà?

Sra. Magda Lorente

Es defineix en el seu compte de Twitter com activista de la tramitació electrònica, amb el hashtag #no_em_demanis_més_papers.

De formació Documentalista i de vocació, servidora pública. Sempre he estat vinculada a la prestació de serveis digitals.

És cap de la Secció d’Assistència en Sistemes d’Informació Local a la Diputació de Barcelona, que forma part del Gabinet d’innovació Digital. En l’àmbit de l’administració electrònica, lidera el projecte SeTDIBA, que es desplega a més de 90 ens locals, basat en la transformació digital a partir de metodologies de treball compartit. El model de treball en el que es basa SeTDIBA ha estat recentment premiat al Congreso Nacional de Innovación i Servicios.

En l’àmbit de la transparència, formen part de la Xarxa de Governs Transparents i estan escalfant motors per ajudar els ens locals en transparència  i govern obert aquest 2021.

Li agrada compartir el coneixement. És professora habitual al Postgrau d’Administració electrònica de la Universitat de Girona i el Màster de gestió documental de la Universitat Autònoma.

DE QUÈ PARLARÀ?

Després de 12 anys ajudant ens locals a implantar gestors d’expedients, la Magda ens podria explicar molts casos d’èxit… i també força casos de no èxit, dels que probablement se’n deriven grans aprenentatges.

Durant anys, ha recollit les valoracions de treballadors públics que li confessaven,  després d’implantar el gestor d’expedients,  sentir-se  sobrepassats de feina, amb la sensació de fer les tasques per duplicat, de forma més lenta i amb menys flexibilitat que quan es feia en paper…

Sovint en la implantació de la gestió digital ens centrem molt en la tecnologia, el compliment de la llei i ens els procediments, i es posa poca atenció en les necessitats de les persones i com cobrir aquestes.

Podríem parlar de les més de 100 formes d’implantar un gestor d’expedients de manera poc eficient, però com a defensora de la simplicitat, la Magda ens resumirà quins elements de la implantació d’un gestor d’expedients són claus per aconseguir l’èxit.

De la ma de la Magda veurem que les necessitats essencials dels treballadors públics són força universals i no entenen de fronteres. Tindrem l’oportunitat d’identificar-les i plantejar la implantació de l’e-administració de forma més holística, buscant la motivació i el compromís dels treballadors públics amb la causa digital.

Més enllà del compliment de les lleis, la situació actual de gestió en pandèmia i els reptes de reconstrucció social i econòmica a les que han de donar resposta les administracions, requereixen d’organitzacions flexibles, eficients, digitalitzades, transparents i cohesionades. La implantació de la gestió digital és una oportunitat per abordar aquests canvis profunds amb treballadors públics compromesos.

DATA

25 de Febrer de 2021

HORA

De 11.30 a 13.00 hores

INSCRIPCIÓ

40 euros

Si és interessant, comparteix-ho!
Shares

 

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.