Habilitats directives: aspectes clau del treball en equip i la gestió de projectes

Quan estem parlant d’organitzacions intel·ligents, el talent i el individu passen a un segon pla i l’equip es converteix en el protagonista indiscutible del desenvolupament d’una organització. De fet, una organització, unitat de negoci o equip té un impacte quatre vegades superior al del talent individual en els resultats empresarials. No és que el talent no sigui important, al contrari, però el treball en equip ho és encara més.

La capacitat de treballar en equip ha esdevingut i esdevindrà més una avantatge competitiva per a les organitzacions i una eina per crear valor empresarial.

Determinats estudis ens diuen que el 75% dels equips són disfuncionals. Comprendre què limita les possibilitats d’un equip i quines capacitats han de ser desenvolupades per a què aquest es converteixi en un equip intel·ligent és prioritari per qualsevol professional gestor/comandament/directiu.

Paral·lelament, la gestió de projectes es converteix en l’estructura que sosté el treball en equip i que facilita i gestiona els espais perquè aquests equips puguin ser el més eficaços, eficients i autònoms.

Tot i així, és habitual considerar-los com dos aspectes independents, quan en realitat és necessari treballar-los per igual, ja que l’un sense l’altre no funcionen.

Trobar l’equilibri entre una correcta gestió de projectes, adaptada a les necessitats de les diferents organitzacions, i una autonomia i optimització dels equips s’ha convertit en un must have en l’àmbit de la gestió interna de l’organització i dels recursos humans.

Objectius

  • Conèixer les eines claus per tal de que un equip efectiu incrementi la productivitat, satisfacció i creixement de cada un dels membres del equip, del equip i de la resta de l’organització.
  • Comprendre perquè els models organitzatius que funcionaven en el passat calen ser revisats per afrontar el futur.
  • Aprofundir en les habilitats clau per treballar en equips i entorns VUCA (volàtil, incert, caòtic, complex i ambigu)
  • Assolir el coneixement necessari en l’àmbit de la gestió de projectes per a facilitar la creació d’equips de treball
  • Facilitar eines digitals per millorar el treball en equip i la gestió de projectes

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sra. Mercè Arderiu. Més de 25 anys vinculada al desenvolupament del talent a les organitzacions. Especialitzada en programes de lideratge, gestió del canvi, gestió de projectes i gestió de conflictes. Facilitadora en processos de canvi organitzatius. És llicenciada de Dret per la Universitat de Barcelona i Master Business Administration per ESADE, amb l’especialització de Política d’empresa i de RRHH. Postgrau en Mediació en els àmbits de família, del dret privat i part general per la Universitat d’Andorra.

Partner/Change Manager & Development a Lidera.

Carolina Bonnin. Grau en Enginyeria Informàtica per la Universitat de Barcelona, Màster Universitari en Direcció de Projectes per La Salle Universitat Ramon Llull i actualment cursant el darrer curs del Grau de Psicologia per la Universidad Nacional de Educación a Distancia. Porta els darrers 6 anys en el sector empresarial i educatiu, aplicant metodologies àgils de gestió de projectes i impartint programes de  formació en diferents àmbits.

Project Manager i formadora a Lidera.

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

PROGRAMA

1. Equips intel·ligents: del lideratge individual al lideratge col·lectiu

  • Estructura organitzativa i equips en el segle XXI – què ha canviat?
  • Principals diferències entre equips “d’abans” i els actuals
    • Estabilitat
    • Responsabilitat
    • Autonomia
    • Presa de decisions
  • 4 factors que determinen la confiança en un equip
  • Les toxines del equip

2. La gestió productiva del conflicte

  • Els cinc estils principals per abordar el conflicte
  • El model de conversacions eficaces

3. Les quatre claus per desenvolupar equips intel·ligents

  • El propòsit compartit
  • El sistema (visió sistèmica) com a col·lectiu
    • Rols i responsabilitats
    • Sistema de presa de dacions
    • Regles del joc
  • L’execució empoderada
  • El treball amb les persones, com a individus

4. La gestió de projectes com a base per al treball en equip

  • L’equip i el projecte: Què esperem de la gestió de projectes?
  • Facilitar la creació d’equips de treball
    • Posició del gestor de projectes
    • El gestor de projecte i el lideratge (in)formal
    • Metodologies de gestió de projectes
  • Eines digitals per millorar i mantenir el treball en equip i la gestió de projectes
INFORMACIÓ
Data
18 d'octubre
Horari
De 9.00 a 18.00
Inscripció
360 €
=
Durada
8 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

Shares
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.