Legaltech: la necessària transformació (digital) dels serveis legals

Parlar de legaltech no és parlar únicament de legal i de tecnologia, suposa parlar abans d’innovació i d’eines per a la gestió empresarial. El repte està aquí, obrir el món dels serveis legals a la innovació i l’aplicació d’eines de gestió que fa anys que s’apliquen en l’àmbit empresarial i que els serveis legals n’havien quedat al marge. Els clients ja no compren l’especificitat del sector, volen un proveïdor de serveis que s’adapti a les seves dinàmiques empresarials. I….no és una qüestió de tecnologia, sinó de relació amb el client i de gestió dels projectes. 

El sector es troba en una fase d’estancament, doncs som en un mercat altament competitiu amb tasses de creixement molt baixes. L’entrada de nous players generen una tendència de baixada de preus, el què obliga a fer més per menys i per tant guanyar en eficiència, i en aquest repte la legaltech aporta solucionsEls nous players canvien la professió, per l’entrada d’inversors financers i enginyers amb voluntat d’oferir serveis legals. El canvi de paradigma impactarà també en la deontologia i en les regles de la professió. 

El programa planteja l’anàlisi de les eines de gestió i tecnològiques aplicables al sector legal, que des dels anys 60 s’apliquen en el mon empresarial, amb especial atenció aquelles que han suposat una disrupció en el mercat, com el blockchain o la intel·ligència artificial, per tal de fer innovació en l’entorn legal. Cal sortir del nostre paradigma (think out of the box) per innovar i ser més útils a la societat, en un paral·lelisme entre Legaltech i startup, per tal de potenciar un procés cíclic creatiu d’idear nous serveis, mesurar els resultats, per tal de corregir i tornar a mesurar. Dades i KPIs son la benzina de la legaltech. 

Parlarem de la gestió de processos que és la part més eficaç de la Legaltech, la que genera un retorn més immediat en la millora de l’eficiència i per tant de la rendibilitat. Fer més amb menys. La millora de processos no és tan sols digitalitzar, cal un canvi de mentalitat i de gestió i en aquest punt l’adopció de metodologies àgils esdevé essencialLa transformació dels hàbits de compra ha transformat el concepte de confiança en la relació client-advocat. La gestió de processos ha de permetre potenciar aquesta confiança amb noves eines. Veurem com la tecnologia ens ajuda en aquest propòsit. 

Parlarem del talent i de les persones, de com la Legaltech demana noves habilitats als professionals, de com posar el client en el centre de l’organitzacióde la necessitat de gestionar els professionals amb nous valorsamb noves eines de màrqueting digital i intel·ligència de dades, per tal de configurar la marca personal com autèntic motor de l’activitat professional. 

I finalment, parlament de tecnologia. La tecnologia rellevant és aquella que canvia les relacions humanes. Els clients utilitzen la tecnologia en totes les seves relacions i demanen als professionals del dret el mateix. La tecnologia és el final del procés, d’acord amb la proposta de valor, no l’inici del procés.  

No hi ha un únic model de legaltech, ni tan sols un model de referència, cal crear el nostre propi projecte d’acord amb la proposta de valor que vulguem oferir. No volem plantejar conceptes tan sols teòrics, el programa pretén una interacció entre professionals per tal de fer un exercici pràctic de com muntar una legaltech a Andorra. 

Objectius

  • Entendre els vectors de canvi de paradigma on es desenvolupen els serveis legals, en un entorn VUCA de canvi constant. 
  • Analitzar com afecta als serveis legals els nous models de negoci que generen per la disrupció i la transformació digital. 
  • Diferenciar el procés de digitalització, de la transformació digital, de la legaltech. 
  • Descobrir com aplicar la innovació en els serveis legals. 
  • Valorar les eines de màrqueting digital i la gestió de dades per conèixer i fidelitzar els clients. 
  • Aplicar metodologies àgils en la gestió de projectes en l’àmbit legal per guanyar en eficiència, per poder fer més per menys. 
  • Determinar com gestionar els professionals, d’acord amb nous valors i mètodes de treball.  
  • Conèixer les tecnologies que fan possible nous serveis i potenciar la relació amb els clients, clients que esdevenen el centre de l’organització. 
  • Fer un exercici pràctic de com muntar una legaltech a Andorra. 

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sr Manel Casal.  Advocat i soci Director del despatx CIM Tax & Legal. Té una experiència de més de 20 anys com a advocat a Andorra i Barcelona, on actualment desenvolupa majoritàriament la seva activitat professional en l’assessorament societari i fiscal. Des de fa tres anys és el responsable d’operacions i transformació digital del despatx, així com soci fundador i CEO de CIM Legaltech, motor del procés de transformació digital del despatx i amb vocació d’esdevenir un proveïdor alternatiu de serveis legals. Ha realitzat diferents cursos de formació en l’àmbit de la Transformació digital, Legal Management, Design Thinking, Business Agility i Metodologies Àgils, per a la implementació del projecte legaltech, i té una visió bàsicament pràctica dels reptes que es plantegen en la prestació de serveis legaltech. Professor col·laborador de Lidera.  

Sra Carolina Bonnin. Project Manager a Lidera. Graduada en Enginyeria Informàtica per la Universitat de Barcelona. Màster Universitari en Direcció de Projectes per la Universitat La Salle Ramón Llull. Estudiant de tercer curs de Psicologia per la UNED. Durant la seva trajectòria professional ha ocupat el càrrec de professora associada a la Universitat de Barcelona en el grau d’Enginyeria Informàtica, així com Project Manager i programadora a diferents empreses.  

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Degut a l’actual situació per la COVID-19 i les mesures recomanades pel Ministeri de Salut, des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris 10 places presencials i la 10 en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

LA TEVA EMPRESA ES TROBA EN SITUACIÓ D’ERTO?

Que això no pari el creixement del teu equip.

Des de Lidera som conscients de l’actual situació de moltes empreses, que degut a la COVID-19 es troben en situació d’ERTO o similar. Creiem que en un context com l’actual, formar-nos ens ajudarà a seguir creixent com a professionals, i és degut a aquest convenciment que des de Lidera volem oferir invitacions a aquelles empreses que, afectades per la COVID-19 i en situació d’ERTO, estiguin interessades en assistir als nostres programes presencials.

Si t’interessa assistir a aquest programa, no dubtis en contactar amb nosaltres.

PROGRAMA

Sessió 1: Introducció, models de negoci i innovació (26/5/21)

  • Legaltech 
    • Introduïm el concepte 
    • Canvi de paradigma  
  • Els serveis des de la visió del model de negoci 
    • L’estat de la professió – Passat, present i futur 
      • Model de negoci i estratègia 
      • Proposta de valorCom crear-la? 
    • Design Thinking i Legal Design 
      • Concepte i fases 
      • Beneficis de la seva aplicació 
      • Com aplicar-lo 

Sessió 2: Gestió de projectes legals (27/5/21)

  • Legal Project Management (LPM) 
    • Aplicació de la gestió de projectes en un entorn legal 
    • Gestió de projectes: projectes, processos i tasques  gestió del temps 
    • Bases de dades – gestió del coneixement – automatització 
    • Mapa de processos  Customer Journey 
    • Metodologies àgils  
      • Què són i què ens aporten 
    • Com aplicar-les – Business Agility – fluxos de valor 
    • Gestió del talent 

Sessió 3: Experiència del client i màrqueting digital (2/6/21)

  • L’experiència del client – Marketing digital 
    • La venda dels serveis jurídics 
    • Customer centricity 
    • Identitat digital 
    • Valors 
    • Data Analitycs 
    • Mètriques de gestió: KPI’stimesheet, … 

Sessió 4: Tecnologies en els serveis legals (3/6/21)

  • Tecnologia aplicada al sector legal 
    • Model de negoci 
    • Optimització dels recursos tecnològics disponibles 
    • Intel·ligència artificial 
    • Base de dades i gestió del coneixement 
    • Blockchain i smart contracts 
    • Cloud computing i Ciberseguretat 
    • Directius de l’evolució tecnològica per a 2021 

Sessió 5Sessió pràctica (10/6/21)

  • Pràctica 
    • Lideratge digital i pla de transformació 
    • Casos d’èxit legaltech 
    • Propostes de legaltech a Andorra 

Metodologia formativa 

Programa formatiu pràctic pensat per a què els participants reflexionin sobre la transformació dels serveis legals. S’utilitzarà la plataforma Teams per tal de compartir coneixement, facilitar la comunicació i el treball amb tots els assistents al programa.  

És recomanable haver realitzat una lectura de materials pedagògics abans de l’inici de les sessionsque es facilitaran amb antelació mitjançant la plataforma. 

La darrera sessió del dia 10 de Juny es dedicarà exclusivament a una sessió pràctica per aplicar els conceptes adquirits. 

Durant el procés d’inscripció al programa us invitem a omplir una enquesta d’expectatives del programa de formació. A Lidera pensem que entendre i valorar les inquietuds i objectius dels nostres alumnes és fonamental per a aconseguir una bona experiència , i per tant preparem els continguts dels programes formatius per que s’adaptin plenament a les seves expectatives. 

MESURES COVID-19

Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:

– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 10 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments

INFORMACIÓ
Data
26 i 27 de Maig, 2,3 i 10 de Juny
Horari
De 15h30 a 19h30
Inscripció
475 €
=
Durada
20 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

0Shares
0
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.