LIDERATGE EN TEMPS DE CANVI

Actualment les organitzacions han de fer front a contextos i situacions volàtils, incertes, complexes i ambigües, amb alts nivells de competitivitat i complexitat. Aquest escenari requereix a líders preparats per liderar i gestionar el canvi de manera eficaç, capaços d’articular estratègies de manera organitzada sense perdre la visió i la missió empresarial, gestionar als seus equips per poder assolir els canvis i objectius establerts i tenir una visió clara de com integrar la tecnologia als diferents processos que aporten valor dins i fora de l’organització. El concepte de líder està evolucionant i trencant antics paradigmes.

Les organitzacions passaran de lideratges basats en la jerarquia, on es posa el focus en el carisma i en les habilitat socials, a lideratges basats en la capacitat de transformar la realitat alineant els interessos de les parts implicades, i posant el focus en la efectivitat del lideratge.

El lideratge canvia en temps de canvi. El canvi és ja una constant i la velocitat del mateix augmenta exponencialment. Però és el canvi un problema? No…,el problema de veritat és que per primera vegada la nostra capacitat de canvi és molt inferior a la velocitat del mateix.  Podem córrer el doble de ràpid? És sostenible? La resposta és que NO.

En aquest programa busquem oferir els coneixements i habilitats clau per liderar i implantar el canvi dins de les organitzacions així com desenvolupar les competències per alinear, dirigir, motivar i involucrar als nostres col·laboradors en escenaris cada vegada més complexes, d’alta exigència i en constant canvi.

Objectius

  • Entendre i definir el nou rol del líder i com afecta el canvi de paradigma actual en les seves funcions, habilitats i coneixements
  • Conèixer els diferents tipus de canvis que el líder ha de gestionar, les seves fases, factors comuns i establir estratègies i metodologies adequades per afrontar-los
  • Adquirir les habilitats i competències necessàries per a liderar qualsevol procés de canvi dins l’organització
  • Oferir eines, metodologies de gestió i habilitats per a créixer com a líder i impulsar el creixement dels equips de treball

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Sra. Mercè Arderiu Huix. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Master en Direcció i Administració d’Empreses per ESADE, especialització en Política d’Empresa i Política de Recursos Humans. Post-grau en Mediació empresarial per la UDA. Professora col.laboradora de la Universitat d’Andorra en el Master en Direcció d’Empreses, en el Post-Grau en Gestió i Desenvolupament del Capital Humà a les organitzacions i en el Postgrau en Direcció Bancària UdA-UPF. La seva experiència professional ha estat sempre vinculada en serveis de consultoria organitzativa, recerca de talent i desenvolupament de persones. Disposa d’una dilatada experiència professional com a facilitadora de processos de canvi organitzatius. Sòcia-consultora de Lidera.

Sra. Carolina Bonnin. Project Manager a Lidera. Graduada en Enginyeria Informàtica per la Universitat de Barcelona. Màster Universitari en Direcció de Projectes per la Universitat La Salle Ramón Llull. Estudiant de quart curs de Psicologia per la Universidad Nacional de Estudios a Distancia. Co-founder de l’empresa de videojocs Tanuki Game Studio. Durant la seva trajectòria professional ha ocupat el càrrec de professora associada a la Universitat de Barcelona en el grau d’Enginyeria Informàtica, així com Project Manager i programadora a diferents empreses. És facilitadora i formadora de metodologies àgils per a la gestió de projectes organitzatius.

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

PROGRAMA

1. El lideratge en temps de canvi

  • Trenquem el paradigma: el nou rol del líder
    • La connexió entre estratègia, estructura i persones
    • Cultura i lideratge: les dos cares de la mateixa moneda
    • Propòsit compartit – Liderar amb un propòsit – Quin és el repte?
    • El sistema – Construir models organitzatius i operatius que ens permetin fer realitat el nostre propòsit
    • Les persones – Ells/es són els que fan que tot passi
  • Lideratge intel·ligent o equips intel·ligents?
    • Del lideratge individual al lideratge col.lectiu
    • Team of Teams – El comandament versus el comandament d’equips versus equip d’equips.
    • Elements clau de la efectivitat del lideratge
      • Intenció
      • Acció
      • Impacte
    • Parlem de confiança: Competència, autenticitat, integritat i interès mutu

2. Factors comuns que acceleren la transformació organitzativa

  • Fases del procés de canvi
  • El model de gestió del canvi – Les 3 etapes
  • Perspectiva psicològica del procés

3. Liderar el canvi

  • La gestió productiva del conflicte
    • Els 5 estils principals per abordar el conflicte
    • Anem a tenir conversacions eficaces – Les 4 fases
  • L’escala de la Responsabilitat Personal
  • Les 4 mentalitats del líder del segle XXI
    • Explorar
    • Aprendre
    • Investigar
    • Connectar

4. Eines per a un lideratge eficaç

  • La gestió per projectes
  • Roadmap
  • L’agent del canvi
  • Matriu de resistències al canvi
  • El procés de comunicació – Iceberg Model
  • Agile Thinking i pensament innovador
  • Customer Xperience

5. Factors claus d’èxit i lideratge en temps de canvi

MESURES COVID-19

Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:

– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 15 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments

INFORMACIÓ
Data
8, 9 i 10 de Març
Horari
De 15h00 a 19h00
Inscripció
460 €
=
Durada
12 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

Shares
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.