RES CANVIA, SI RES CANVIA: METODOLOGIA PRÀCTICA PER PODER IMPLANTAR CANVIS A L’ORGANITZACIÓ

Només hi ha una manera intel·ligent, senzilla i sostenible d’augmentar la capacitat de canvi d’una organització: fer coses diferents i/o fer les coses de manera diferent. De fet, la millor manera d’augmentar la capacitat de canvi és CANVIANT. I moltes vegades el món canvia molt i les empreses canvien poc.

Hem heretat un model de treball taylorista, dissenyat per a fer front a un entorn de mercat caracteritzat per una alta estabilitat, predicibilitat i pocs canvis i un mercat dirigit per la oferta, a on pràcticament tot el que es produeix es venia perquè la demanda superava a la oferta.

Però la realitat d’avui no té res a veure. Estem vivint una transformació fonamental en la nostra manera de treballar. Ens trobem davant un context que planteja grans reptes en l’àmbit de la gestió de les organitzacions i el talent. Les organitzacions futures necessitaran d’empleats de valor afegit, el treball del qual serà difícil de definir, ja que es descriu en termes de valor afegit que esperes que generi per a la organització. Els treballadors del coneixement requereixen d’un model de relació diferent , i les empreses han de donar resposta a aquesta realitat si volen atreure i retenir el talent que necessiten per a fer front a la seva estratègia.

El món ha canviat, la societat ha canviat, la naturalesa del treball ha canviat, la relació entre la organització i els seus grups d’interès (clients, empleats, proveïdors, accionistes, societat) ha canviat i les empreses tenen que canviar.

Aquest programa s’ha creat amb la intenció d’ajudar a tots els professionals que es troben davant del repte de liderar amb èxit els processos de canvi i transformació mitjançant les pràctiques més adequades en cada cas. Volem facilitar els coneixements, les tècniques, les eines i sobretot les metodologies necessàries per tal de transformar internament una organització.

Objectius

  • Conèixer els diferents tipus de canvi i establir estratègies i metodologies adequades per gestionar-los
  • Entendre les fases de tot procés de canvi organitzacional , com es desenvolupa  i aspectes a tenir en compte per a fer-li front.
  • Adquirir les habilitats i competències necessàries per a liderar qualsevol procés de canvi dins l’organització.

COL·LABORACIÓ TÈCNICA

Merce Arderiu Huix. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Master en Direcció i Administració d’Empreses per ESADE, especialització en Política d’Empresa i Política de Recursos Humans. Post-grau en Mediació empresarial per la UDA. Professora col.laboradora de la Universitat d’Andorra en el Master en Direcció d’Empreses, en el Post-Grau en Gestió i Desenvolupament del Capital Humà a les organitzacions i en el Postgrau en Direcció Bancària UdA-UPF. La seva experiència professional ha estat sempre vinculada en serveis de consultoria organitzativa, recerca de talent i desenvolupament de persones. Disposa d’una dilatada experiència professional com a facilitadora de processos de canvi organitzatius. Sòcia-consultora de Lidera.

Carolina Bonnin. Project Manager a Lidera. Graduada en Enginyeria Informàtica per la Universitat de Barcelona. Màster Universitari en Direcció de Projectes per la Universitat La Salle Ramón Llull. Estudiant de quart curs de Psicologia per la Universidad Nacional de Estudios a Distancia. Co-founder de l’empresa de videojocs Tanuki Game Studio. Durant la seva trajectòria professional ha ocupat el càrrec de professora associada a la Universitat de Barcelona en el grau d’Enginyeria Informàtica, així com Project Manager i programadora a diferents empreses. És facilitadora i formadora de metodologies àgils per a la gestió de projectes organitzatius.

ONLIVE LEARNING – CONNECTA’T A LA PRESENCIALITAT

Des de Lidera oferim en tots els nostres seminaris places presencials i places en format onLive Learning.

  • Gràcies a l’adaptació tecnològica de la nostra sala de formació, tots els assistents que es connectin onLive, tindran la possibilitat d’assistir mitjançant zoom a la formació sense perdre els beneficis de la presencialitat.
  • Quines són aquestes millores tecnològiques?
    • Càmera panoràmica rotativa, perquè no perdis cap detall
    • Micròfons i altaveus integrats, perquè ho escoltis tot amb la mateixa claredat que els assistents presencials
    • Televisió des de la qual se’t veurà, perquè puguis interactuar amb el formador i els companys sense cap dificultat.

PROGRAMA

1. Res canvia, si res canvia:

  • Transformació? Paraula de moda?
  • Factors que ens animen a canviar: entorns VUCA
  • Palanques dels processos de canvi: persones, processos i tecnologia
  • Capacitats necessàries per activar la transformació

2. Activadors dels processos de canvi en una organització

  • Reformulació de l’estratègia corporativa
  • Processos ineficients
  • Equips i professionals que requereixen noves competéncies
  • Management
  • Incorporació de tecnologia

3. No és veritat, no són suficients

  • Les metodologies àgils desenvolupen organitzacions més efectives
  • La tecnologia, és la clau per a disposar d’una organització efectiva
  • Per aconseguir una companyia efectiva, s’han d’optimitzar els seus processos
  • Els punts anteriors, no són suficients. Què és el que necessitem? Capacitats per activar l’efectivitat.

4. Metodologia per a la gestió del canvi i transformació de les organitzacions

  • Fases del procès: anàlisi, planificació, implementació i revisió
  • El model de gestió del canvi: les 3 etapes
  • Creació d’equips intel·ligents
  • Perspectiva psicològica del procés

5. Instruments per a la gestió

  • Roadmap
  • L’agent del canvi
  • Matriu de resistències al canvi
  • El procés de comunicació: Iceberg Model
  • Agile Thinking i pensament innovador
  • Customer Xperience

6. Factors clau d’èxit en un procés de canvi

7. Casos reals d’èxit (i de fracàs)

MESURES COVID-19

Complim les mesures dictades per el Ministeri de Salut i garantim:

– Distància de 4 metres entre el ponent i els alumnes
– Assegurem en tot moment una distància de separació d’1.5 metres
– L’ús de la mascareta és obligatori en tot moment
– Disposem de gel desinfectant a l’entrada de la sala de formació
– Desinfectants disponibles
– Disposem de cartells recordatoris amb les mesures a seguir
– L’espai està net i desinfectat
– Ventilem freqüentment la sala de formació (10 minuts cada hora)
– Assegurem la neteja i desinfecció del mobiliari, les superfícies de contacte, i els dispositius compartits (a cada ús)
– Assegurem la neteja i desinfecció dels banys
– Evitem aglomeracions en entrades i sortides (màxim 15 persones per seminari)
– Establim mecanismes per evitar encreuaments

INFORMACIÓ
Data
15, 22 i 28 d'Ocubre del 2021
Horari
15 i 22 d'Octubre de 9h30 a 13h30 i 28 d'Octubre de 15h30 a 19h30
Inscripció
460 €
=
Durada
12 hores

Si és interessant, comparteix-ho!

Shares
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.