Bonaventura Armengol 10, 6è 161, Andorra la Vella
376 803 680 info@lidera.ad
Changing the way

Millora la gestió administrativa optimitzant l´ús d´eines informàtiques. Gener i Febrer 2020 –

Les tasques administratives exigeixen adaptar-se als canvis tecnològics de la informació i de la comunicació. Els tècnics administratius són el centre d’informació entre el personal de l’empresa i també entre l’empresa i l’exterior.

L’ofimàtica és el conjunt de tècniques, aplicacions i eines informàtiques que s’utilitzen a les organitzacions per tal d’automatitzar i millorar els procediments o tasques relacionades. Aquestes eines permeten idear, crear, manipular, transmetre i emmagatzemar la informació necessària en una oficina.

Cal tenir en compte però que, al domini de les eines, cal afegir un bon coneixement per part del professional que les utilitza sobre la redacció correcta dels missatges i l’estructura dels documents.

Per tal de ser competitius i oferir una bona imatge, el contingut que s’elabora i es presenta ha de respondre a allò que l’empresa o l’organització vol transmetre, per tant, l’ofimàtica s’ha d’entendre com a mitjà, no com a finalitat.

Aquest programa pretén ampliar els coneixements en aquestes eines bàsiques, per tal de que es pugui ser més eficaç i més eficient en la seva utilització dins l’entorn empresarial.

Objectius

  • Ajudar a convertir les múltiples i diverses tasques administratives en processos administratius.
  • Reconèixer la importància de l’ús adequat del llenguatge en la redacció dels diferents tipus de documents administratius.
  • Proporcionar la destresa suficient per utilitzar els recursos microinformàtics més adients en funció de les tasques que ens plantegi la nostra feina en el dia a dia, optimitzant al màxim les eines amb les que treballem habitualment.
  • Identificar les oportunitats que ens ofereixen les noves tecnologies per agilitzar, sistematitzar les tasques administratives.
  • Professionalitzar l’ús del correu-e com a eina de gestió i de comunicació.

Programa

Mòdul 1. Consideracions prèvies

  1. Identificar els processos administratius.
  2. Fases i etapes d’un procés administratiu.
  3. Metodologia, sistematització i automatització: la clau per ser eficaç i eficient.

 Mòdul 2. Rentabilitzar l’ús de les eines ofimàtiques

  1. Tipus de documents administratius en funció de la finalitat
    1. Informes
    2. Cartes
    3. Comunicats interns
    4. Actes i convocatòries
    5. Notes informatives
    6. Indicacions
    7. Plantilles
  2. L’estructura dels documents.
  3. Optimització del word
    1. Importar dades d’altres documents: Combinar correspondència.
    2. Inserir fitxers o vincles dins d’un document de word: imatges, excel’s, pdf’s.
    3. Comparar documents
    4. Formularis
  4. Gestionar el nostre arxiu informàtic
    1. Establir un sistema de denominació dels documents.
    2. Crear una estructura d’arxiu
    3. Registre correspondència
  5. Exercicis pràctics

  Mòdul 3. Gestió eficaç del correu-e

  1. Avantatges i inconvenients del correu-e.
  2. Diferències entre el missatge oral i l’escrit: permanència, formalitat i context
  3. Com redactem un correu-e formal: consell per a una bona intercomunicació.
  4. Evitem cometre els errors més comuns en la comunicació via correu-e.
  5. Com estalviar temps en la gestió del correu-e: filtrar, etiquetar i arxivar.
  6. Exercicis pràctics

Col.laboració Tècnica

Sra. Marta Espunyes Llirinós. Màster en Secretaritat Executiu per l’Instituto del Secretariado Europeo. Màster en Relacions Públiques i Protocol per European Council of Personal Assistant. Ha assistit a diversos seminaris relacionats directament en el desenvolupament professional de la Secretària de Direcció/Assistent de Direcció, així com en seminaris de comunicació dins l’empresa i de gestió de conflictes. Curs de Formadora de Formadors.  Postgrau en perfeccionament directiu impartit per la Universitat d'Andorra i Curs de Formació Superior d'Assistent de Direcció, per la UOC. Des de l’any 1997 ocupa el lloc de Secretària de Direcció General del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), assumint des de l'any 2012 la Coordinació de l'equip de secretàries de direcció del SAAS. Professora col.laboradora de Lidera.

 

 

 

Descarregar el programa

Los comentarios están cerrados.